zaterdag 15 januari 2011

Advies.....

Hallo allemaal,

mijn printer is al een tijdje geleden ermee gestopt
En aangezien ik de digi stamps eens wil gaan uit proberen wil ik graag een nieuwe printer
Ik kleur graag met distress
En ik heb nog nooit een afdrukje uitgeprint..
Nu kwam mijn man vandaag thuis met een nieuwe printer (zo lief!!!)
Het is een hp deskjet 2050
Zelf denk ik eigenlijk dat een Photoprinter of een laser printer beter is
Maar ik kan er dus niet helemaal uitkomen ( Help..)
Wat is jou advies?
Of wat gebruik jij?
Alvast hartstikke bedankt
Liefs Sylvia

12 opmerkingen:

miranda zei

ik hoorde laatst dat je een epson printer moet hebben want die heeft watervaste inkt

Marianna zei

Hoi Sylvia,

Ik heb zelf ook een HP printer en print mn afdrukjes gewoon met de orginele cartridges van HP op allerlei soorten papier.. Zowel de kaartjes van de Hema als op DCP papier en ik heb nog nooit last gehad van uitlopen.
Op aquarell papier wordt het wat moeilijker omdat dat papier vrij dik is. Heb het eens op aquarell papier van de blokker gedaan omdat dat wat dunner is en dat gaat wel, het loopt niet uit, maar vond zelf het resultaat van de distress niet mooi erop.
Zet je printer NIET op extra kwaliteit.. dan gebruikt hij meer inkt en dus natter waardoor het uitlopen wel zou kunnen gebeuren.
Koop ook GEEN nepinkt want ook dat loopt uit!

Hoop dat je wat aan mijn advies hebt

Groetjes Marianna

Bianca zei

Ik kleur ook heel veel met distress inkt en heb me laatst gewaagd aan digitale stempels. Maar met onze printer bleef de inkt doorlopen. Zelfs nadat ik er met de heatgun overheen gegaan ben. Nu had ik gelezen dat Epson een speciaal soort inkt gebruikt die veeg en watervast is. Dus de stoute schoenen aangetrokken en de goedkoopste Epson printer besteld die ik op internet kon vinden. Het werkt geweldig. Na het printen kan je gelijk kleuren, het loopt helemaal niet door. En de printer geeft ook een super scherpe afdruk. Gisteren geprobeerd om 300 grams aquarelpapier te printen. En zelfs dat lukt. Dus ik ben helemaal blij met mijn printer.
Groetjes,
Bianca

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

ik wel eens een turtorial gezien (weet echt niet meer waar), waar ze de inkt met een heattool drogen, het laten rusten, weer de heattool gebruiken, laten rusten en dat zo'n 4 keer, of het werkt weet ik niet, maar je kunt het uitproberen,

groetjes jolande

Marjanne zei

Ik heb een HP Photosmart en dat werkt prima. Ik print de plaatjes laat ze 24 uur liggen en kleur dn pas in, geen enkel probleem met uitlopen of wegvegen.

Heidie zei

Ik zet er gewoon even de heattool op. Even laten verwarmen zodat de inkt er eigenlijk in brand. dan kun je overal mee inkleuren.

groetjes Heidie

Nathaly zei

Bedankt voor je reactie op mijn blog, Sylvia. Je maakt ook leuke dingen, zeg. Ik kom hier vaker langs. Ik kan je niet echt helpen met je printer. Ik heb er zelf wel een maar dat is een fotoprinter. Ik wil namelijk zelf mijn scrapfoto's uitprinten. Succes! Nathaly

Mandy zei

Als je een fotocardridge gebruikt dan loopt het ook niet door, ik heb zelf een oude printer van HP en gebruik dan cardridge nr 58 en ik laat het 10 min drogen en kan dan kleuren met copic markers ideaal!!
succes groetjes Mandy

anita01 zei

Hai Sylvia,

Tja ook ik heb Epson opgeschreven ooit...die doet het erg fijn . Maar helaas stempel ik altijd nog zelf omdat mijn printertje hoogbejaard is en ik um dit niet wil aandoen, zo mis je wel hele leuke maar tja...komt ooit goed misschien hi,hi, Ben benieuwd waarop je keuze is gevallen....succes,

Trust met warme groetjes,
Anita

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings zei

hei Silvia, i can not read your language but i wanted to tell you how thankful iam for your sweet comment today
hugs
Claudi

Bernadet zei

wij hebben ook een HP photosmart C 4180. Ik gebruik de originele cartridges. Werkt prima!!!

Anoniem zei

Ik heb een hele goedkope Epson Stylus S22, speciaal voor het inkleuren met Distress inkt, aangeschaft en hij doet het fantastisch! Epson heeft namelijk inkt waar een waslaagje overheen zit zodat de inkt niet uit gaat lopen.
Groetjes, Sandra