zondag 18 januari 2009

mijn workshop bij marlous




hi

gisteren heb ik een workshop mogen geven bij doeading

de winkel bestond deze week alweer twee jaar dus waren er leuke aanbiedingen en in de kelder konden de bezoekers twee make and take workshopjes volgen waar dit er dus eentje van was
dit is een doosje /envelopje waar je als je de deksel opent het theezakje omhoog schuift
uiteraard kun je het theezakje ook vervangen door een reepje merci of geld of... verzin het maar


benodigdheden:
een stuk cardstock van 6,5 cm breed en de gehele lengte van het vel
een stuk scrappapier 6 cm ook de gehele lengte van het papier
een klein stukje scrappapier voor een stempeltje
een stukje cardstock van 11,5 cm bij ongeveer 3 cm dit komt niet zo nauw
lintje van ongeveer 17 cm
theezakje

ril het lange stuk cardstock op 9,10,20 en 20,5 cm
plak het scrappapier er op maar aan de andere zijde zodat je nog wel de ril lijntjes ziet
als het papier goed vast zit de rillijnen vouwen
bij het stukje van 9 cm heb ik met een ronde pons twee rondjes uit geponst en de tussen ruimte weg geknipt zodat dit een gleuf is waar het thee zakje in kan
op dit zelfde stukje maar dan ongeveer een 1 cm van de eerste rillijn een half cirkeltje uitsnijden( ik heb dit gedaan met coluzzle dit is het klepje waar je dekseltje in kan
dan plak je het stukje boven de gleuf vast met goede lijn
dan maak je het dekseltje op maat zodat het in het halve cirkeltje staat zonder dat het krom gaat staan ( dus een stukje eraf snijden meestal is dit ongeveer een cm)
plak nu het lintje tussen de laatste twee rillijntje in zodat er een hengseltje ontstaat
pak nu het stukje papier van 11,5 cm vouw dit ongelijk plak met dubbelzijdig tape het theezakje op het langste stukje en op het bovenste stukje aan de achterkant tape plakken doe het theezakje in de gleuf maar zo dat het er bijna helemaal uitsteekt plak het bovenste stukje aan de deksel vast
nu kun je de voor kant naar eigen inzicht scrappen

mocht het nu niet lukken stuur gerust een mailtje hoor want ik vond het wel moeilijk om een beschrijving te maken haha


liefs syl





het ideetje is helaas niet van mijzelf maar van een medeblogger

20 opmerkingen:

Klaske v.d Bij zei

Ziet er super uit...en bedankt voor je compliment op mijn blog.
Je kaartjes zien er erg mooi uit.

Liefs Klaske

Tammi zei

Pretty! What wonderful gifts they would make. Tammi x

Riet zei

wat heb je dat weer prachtig gemaakt Sylvia.
complimenten hoor.

liefs Riet.

Unknown zei

Hoi Sylvia

Bedankt voor het berichtje op mijn blog.
Ik vond het een zaterdag ook heel gezellig :D
En het workshopje was echt geweldig :D, ik ben er jhelemaal happy mee, en het wordt zeer zeker vaker gemaakt.

Groetjes en tot.... ziens

Suze

Inge zei

Leuk dat je even bij me bent wezen kijken.super mooie kaarten maak je, vind dat theezakjes kaartje ook super, ga ik vast een keertje maken voor een verjaardag!
groetjes Inge

cristel zei

het is prachtig gemaakt een een leuk idee voor kado te doen
grtjs cristel

Sandra zei

Hi dinnetje,
Ze zijn hartstikke leuk zeg!!(stuur maar voorbeeldje op..)

xx

Harriƫt zei

Ze zijn echt leuk!!!
Ook al was ik vlak bij je in de buurt ik kon helaas geen workshoppie bij je volgen.Had andere bezigheden...ha,ha!
Beschrijving is vlgs mij best duidelijk.En anders weet ik je te vinden.

XXX

Anoniem zei

Hallo,
Ik heb zaterdag met mijn dochtertje je workshop gevolgd we vonden het helemaal leuk.
Mn dochtertje heeft papier uit mogen zoeken om er nog een te maken. Dus nu moet ze wel naar dr moeder luisteren hahaha.
Mn complimenten.

Groetjes Colinda

Marga zei

Wow wat leuk zeg!

Hannekie(Sisterly) zei

hoi silvia
erg leuk dit doosje, die wil ik zeker ook maken. dan je wel dat je een berichtje op mijn blog heb achter gelaten.
ik kom zeker vaker even bij je kijken
gr hannie

Cheryl zei

What a beautiful gift idea,they are so pretty!!!

Unknown zei

Heey! Bedankt voor je reactie op mn blog, erg lief!
Zat even te kijken naar je kaartjes en je gaat gelijk bij mn favo's hoor ;-)

M@rtine zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
M@rtine zei

Hoi Sylvia,

wat was het een gezellige bedoeling afgelopen zaterdag en je workshop is echt heel leuk, ik ga je volgen.
En van de week maak ik je workshopje op m'n gemakkie thuis. M'n "thee" vriendin is zondag jarig en die vind het vast een leuk kadootje.

Fijne avond,
Groetjes Martine

Klaske v.d Bij zei

Hallo Sylvia

Ik heb een award voor je op mijn blog staan...gewoon omdat je het verdient, je maakt zulke leuke kaarten....SUPER.

Liefs Klaske

Maria Matter zei

Fabulous, Sylvia!
Blessings, Maria

Carolien zei

Heel erg mooi en een heel leuk idee
liefs Carolien

Unknown zei

Sylvia
Ik kan nergens je mail adres vinden en ik wil je wat vragen hihihii.

Groetjes Suze

debbie zei

ik vind hem helemaal super zodra ik tijd heb ga ik hem ook is proberen

groetjes debbie